Partner serwisu
Drogi i autostrady

Włochy chcą zbudować największy most wiszący na świecie. Dotrzemy nim na Sycylię?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Autor:

GR

Data publikacji:
07-08-2025
Ostatnia modyfikacja:
07-08-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Włochy chcą zbudować największy most wiszący na świecie. Dotrzemy nim na Sycylię?
Wikipedia
Rząd Włoch wydał zgodę na sporządzenie projektu budowy mostu, który połączy Sycylię z Półwyspem Apenińskim. Będzie to najdłuższy na świecie most wiszącym na jednym przęśle.

To najnowsza próba włoskich władz, aby sporządzić projekt mostu w Mesynie. Kilka prób podejmowano już na przestrzeni lat, ale plany zostały później porzucone z powodu obaw o koszty, szkody dla środowiska, bezpieczeństwo lub potencjalną ingerencję mafii.

BBC informuje, że projektantom udało się zapewnić, że most, który ma powstać na jednym z najbardziej aktywnych sejsmicznie obszarów Morza Śródziemnego – będzie w stanie wytrzymać trzęsienia ziemi.

Premier Giorgia Meloni przyznała, że sporządzenie projektu nie będzie łatwe. W środę powiedziała, że traktuje budowę mostu jako „inwestycję w teraźniejszość i przyszłość Włoch”. 

„Lubimy trudne wyzwania, kiedy mają sens” – powiedziała Meloni.

Most nad Cieśniną Mesyńską powinien mieć długość 3,3 km i będzie się rozciągał między dwiema 400-metrowymi wieżami, z dwoma torami kolejowymi pośrodku i trzema pasami ruchu po obu stronach. Włosi mają nadzieję, że most zostanie zaklasyfikowany jako wydatek wojskowy, aby wliczał się do celu NATO, jakim jest przeznaczanie 5% PKB na obronność.

Minister transportu Matteo Salvini, lider prawicowej partii Liga i sojusznik Meloni w rządzie powiedział, że celem jest ukończenie mostu w latach 2032-2033. Twierdził również, że most stworzy 120 000 miejsc pracy rocznie i przyczyni się do wzrostu gospodarczego regionu. Regiony Sycylii i Kalabrii należą do najbiedniejszych w Europie.

Projekt będzie jednak nadal wymagał zatwierdzenia przez włoski Trybunał Obrachunkowy oraz agencje ochrony środowiska, zarówno na szczeblu krajowym, jak i unijnym. Mieszkańcy po obu stronach cieśniny, których nieruchomości mogą zostać wywłaszczone, również będą musieli zabrać głos i będą mogli zakwestionować decyzję. Oznacza to, że budowa mostu może zostać opóźniona lub całkowicie wstrzymana.

Przedsięwzięcie ma być warte 13,5 mld euro.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolejna faza budowy mostu w Głuchołazach

Inżynieria i innowacje

Kolejna faza budowy mostu w Głuchołazach

Damian Kelman 25 lipca 2025

Rusza przetarg na budowę mostu w Krapkowicach i Gogolinie

Inżynieria i innowacje

Sukces Budimeksu na budowie autostrady w Czechach

Drogi i autostrady

Sukces Budimeksu na budowie autostrady w Czechach

Damian Kelman 28 kwietnia 2025

Wróciły prace drogowe w Głuchołazach

Drogi i autostrady

Wróciły prace drogowe w Głuchołazach

Damian Kelman 10 kwietnia 2025

Będzie pierwszy most zwodzony nad rzeką w Czechach

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Kolejna faza budowy mostu w Głuchołazach

Inżynieria i innowacje

Kolejna faza budowy mostu w Głuchołazach

Damian Kelman 25 lipca 2025

Rusza przetarg na budowę mostu w Krapkowicach i Gogolinie

Inżynieria i innowacje

Sukces Budimeksu na budowie autostrady w Czechach

Drogi i autostrady

Sukces Budimeksu na budowie autostrady w Czechach

Damian Kelman 28 kwietnia 2025

Wróciły prace drogowe w Głuchołazach

Drogi i autostrady

Wróciły prace drogowe w Głuchołazach

Damian Kelman 10 kwietnia 2025

Będzie pierwszy most zwodzony nad rzeką w Czechach

Inżynieria i innowacje

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij